Čo bude trendy v social media marketingu v roku 2023? - AMI Digital

Čo bude trendy v social media marketingu v roku 2023?

Popularita TikToku ešte viac porastie. Stane sa sociálnou sieťou číslo jedna?

Zj tt

TikTok je najrýchlejšie rastúcou sociálnou sieťou s 3,3 miliardami stiahnutí, prekonal aj nástup Facebooku a Instagramu. Nielen, že je kolískou trendov, ktoré sa potom dostávajú na ďalšie sociálne siete (IG reels alebo YT shorts), ale sám so svojou konkurenciou inšpiruje. V roku 2022 predstavil desiatky vylepšení, medzi ktoré patrí TikTok Now (klon soc. siete BeReal), Photo mode (klon carousel), TikTok Stories (klon IG stories) alebo 10 minútové videá (klon Youtube). Používatelia na TikToku trávia najviac času zo všetkých. V priemere 95 minút denne.

Preto sem pridávame aj dve skratky, ktoré by ste určite mali poznať.

 

FYP: For you page, alebo tiež feed na TikToku

ASMR: Práca so zvukmi, napr. keď niekto hryzie uhorku

Prečo zostanú interaktívne ankety a reels dôležitou súčasťou social media marketingu aj tento rok?

Nie je žiadnou novinkou, že dynamický a krátky videoobsah je alfou a omegou pre všetky sociálne siete. Nič sa v roku 2023 nezmení, Instagram reels a interaktívne ankety v stories si udržia svoju silnú pozíciu.

Priemerný organický dosah Instagram Reels je 20,59% – teda viac ako desaťnásobný oproti niektorým iným formátom. Instagram reels aj ankety prioritizuje svojim algoritmom. Táto sociálna sieť má 2,2 miliardy aktívnych užívateľov každý mesiac.

Obrázek6

Autenticita sa dostáva do popredia vďaka BeRealu. A je to jediná nová sieť, ktorú má zmysel v roku 2023 sledovať.

Bereal

Aplikácia BeReal sa ešte nedostala medzi mainstreamové sociálne siete, ale jej popularita v roku 2022 významne narástla – na začiatku roka mala sieť len 1/10 aktívnych užívateľov, čo má teraz. Sieť núti pridávať užívateľov fotky vyfotené prednou a zadnou kamerou súčasne, a to v dvoch minútach, kedy naraz pošle upozornenie všetkým. Fotky sa nedajú upravovať, ani na ne nejde použiť žiadny filter. Aplikácia zatiaľ nemá žiadny reklamný systém a jej tvorcovia ho zatiaľ ani neplánujú. Avšak ostatné sociálne siete sa nástupom tejto platformy inšpirovali a vypustili svoju vlastnú verziu. Instagram predstavil IG Candid a TikTok zase TT Now.

A aj keby táto sociálna sieť v roku 2023 zanikla, dáva nám jasný smer, ktorým sa aspoň Generácia Z chce uberať – smerom k autenticite, k nevyfiltrovanej skutočnosti, na miesto, kde je zábava a sú v ňom len vaši najbližší priatelia.

AI sa dostane do mainstreamu

Umelá inteligencia zažila boom hlavne na konci roka 2022 a v tomto nástupe bude pokračovať. Content odporúčaný algoritmom bude čím ďalej „presnejší“ – TikTok je v tomto ohľade na špičke a všetky ostatné siete sa mu snažia priblížiť. Meta sa má v pláne inšpirovať TikTokovou For You Page a odporúčať svojim užívateľom čoraz viac relevantného obsahu.

Najviditeľnejšie je prácu AI vidieť v efektoch a filtroch, ktoré sú súčasťou Instagramu, TikToku ale hlavne Snapchatu. Pomocou generátora s AI sa dá napísať aj text alebo vygenerovať grafika.

Stane sa Linkedin novým Facebookom?

Aj to je otázka, ktorú bude treba v roku 2023 zvážiť. V posledných mesiacoch sa Linkedin čoraz viac plní osobným obsahom. A je jasné, že za tým stojí nielen LI algoritmus. Ten totiž zvýhodňuje všetky príspevky osobnejšieho charakteru bez odkazov a ďalších rušivých elementov. A používateľov tieto príspevky ďaleko viac bavia.

Navyše, Linkedin zažíva boom ambasádorov. Ide o ľudí, ktorí sú expertmi v danej oblasti a vytvárajú pre sociálnu sieť relevantný content, rovnako ako sa to deje na Instagrame alebo TikToku.

Prečo sa zaujímať viac o gaming?

Gaming je v marketingovom svete populárnym odvetvím, ktorého potenciál ale ešte veľa značiek neobjavilo. Užívatelia stále hľadajú nové cesty, ako si užiť zábavu a zároveň zostať v kontakte so svojimi priateľmi. Gaming im toto prepojenie poskytuje zďaleka najlepšie.

Online marketing by sa v roku 2023 mal pripraviť na stále rastúcu popularitu AR a VR hier. Ak ešte nepoznáte skratku AFKaway from keyboard, tak pre tento rok si ju určite zapamätajte. Hráč ju napíše vždy, keď sa nachádza mimo počítača, napríklad keď si ide pre ďalší energeťák.