Cirkulárna rozprávka - AMI Digital
Iniciatíva Zalohujme.cz

Cirkulárna rozprávka

Cirkularita predstavuje našu budúcnosť. Prečo však o tomto pojme nikdy nepočulo až 60 % Čechov? To sme sa s iniciatívou Zalohujme.cz rozhodli zmeniť. So vzdelávaním sme začali u detí - nakrútili sme pre ne rozprávku "O Princeznej PEŤke". Jednoduchý a zábavný príbeh zaistil, aby tému pochopili najmenší, no schovaný dospelácky dôvtip potom znamenal úspech aj u ich mám alebo učiteliek, ktoré sú prostredníkom k budúcim generáciám. Hlavnú úlohu zohral v kampani pesničkár Tomáš Klus, ktorého obsah mamy, rovnako však aj ich deti, milujú.

CIEĽ

Na presvedčenie vlády zaviesť zálohový systém sme potrebovali hlas verejnosti. Aby ľudia pochopili, prečo je dobre zálohovať, museli sme rozšíriť povedomie o cirkularite. Tá je budúcnosťou odpadového hospodárstva, ale aj celej planéty.

Cieľovou skupinou boli mladé generácie, od ktorých závisí budúcnosť, a ktoré môžu zmeniť vzorce správania. Primárne sme však cielili na ich ekologicky založené mamy vo veku 28 – 45 rokov, mysliace na lepší svet pre svoje deti. Vďaka mamám sa náš obsah mohol k najmenším dostať celkom prirodzene.

Tomasklus_festival_kv
Tomasklus_pohadka_web_1
STRATÉGIA

Iniciatíva Zalohujme.cz sa už niekoľko rokov usiluje o zavedenie zálohového systému na PET fľaše a plechovky v Českej republike a zároveň šíri povedomie o cirkulárnej ekonomike. Keďže je cirkularita odbornou témou, snažili sme sa Čechom jej princípy priblížiť v čo najjednoduchšej a zároveň zábavnej forme.

Pre prvú cieľovú skupinu, deti, predstavovala ideálny formát práve rozprávka. Ale ako ju urobiť atraktívnou aj pre ich mamy? Jednoducho: využitím obľúbeného českého textára a herca Tomáša Klusa, ktorý je dlhodobým ambasádorom iniciatívy Zalohujme.cz. Vďaka Klusovmu autentickému obsahu, ktorého súčasťou sú aj jeho deti a manželka, tvoria veľkú časť fanúšikovskej základne tohto umelca práve mamičky.

A kde inde by mala mať rozprávka premiéru, ak nie na Medzinárodnom filmovom festivale Karlovy Vary 2021 (KVIFF)? Vďaka tomu sa nám podarilo prepojiť online a offline komunikáciu.

Lokalita

Česko

Kanály a nástroje

Influencer marketing, sociálne siete, web, KVIFF

File (2)
Nástroje a aktivity

V prvej fáze sme na propagáciu rozprávky využili facebookovú udalosť. Pred premiérou sme spustili sériu krátkych teaserov – úryvkov rozprávky – na Facebooku a Instagrame. Po premiére sme celú rozprávku umiestnili na Facebook, Instagram, YouTube a webové stránky Zalohujme.cz, zároveň ju na svojich profiloch uverejnil aj Tomáš Klus. Z hľadiska formátov sme využili klasické feed posty, stories, dark posty, reels a facebookovú udalosť.

Výsledky

0 -tisíc
zobrazení na Facebooku a Instagrame Zalohujme.cz
0 -tisíc
organický dosah na Facebooku a Instagrame Tomáša Klusa
0 -tisíc
pozretí na YouTube kanáli Zalohujme.cz

Na KVIFF sa nám aj vďaka rozprávke podarilo vyzbierať takmer 2000 podpisov PET-ície za zavedenie zálohového systému, ktorú sme vo februári 2022 odovzdali petičnému výboru. Celkový počet podpisov bol 35 597. Predovšetkým však cirkulárna rozprávka bola jednou z aktivít Zalohujme.cz, ktorá prispela k tomu, že súčasná vláda uvažuje o zavedení zálohového systému, ako zaznelo v jej januárovom vyhlásení. Rozprávka získala na Facebooku a Instagrame Zalohujme.cz 305 595 zobrazení a dosah 250 231. Na profiloch Tomáša Klusa dosiahla organický dosah 77 704, čo je skoro 50 % fanúšikovskej základne (priemerný organický dosah na IG pritom predstavuje 20 %). Na YouTube Zalohujme.cz dosiahla miera pozretia obrovských 67,45 % (priemerná miera pozretia je 31,9 %). Na profiloch Tomáša Klusa prevažoval pozitívny sentiment - kladné komentáre tvorili 75 %.

Ostatné kampane